MapaSztukiPracownieZasobySztuka w procesieo ProjekcieDołącz

Bio

Katarzyna M. Rymarz – malarka, niezależna artystka. Ukończyła studia na Wydziale Sztuki Politechniki Radomskiej, specjalizując się w działaniach multimedialnych w pracowni prof. Aleksandra Olszewskiego oraz w malarstwie w pracowni prof. Andrzeja Gieragi. Założycielka i kuratorka Galerii Attractiva w Lublinie. Jej twórczość została wyróżniona przez Pinakotekę w Luksemburgu – prywatne muzeum założone przez kolekcjonera Hervé Lancelina – za wysoką jakość artystyczną prac. W 2012 roku znalazła się w gronie kandydatów nominowanych przez Fundację Marka Pieńkowskiego do tytułu Najwybitniejszy Młody Malarz. W 2017 roku została wybrana do udziału w międzynarodowym projekcie artystycznym CreArt. Jej obrazy, rysunki i fotografie znajdują się w kolekcjach prywatnych w Polsce i za granicą. Obecnie mieszka na wsi, gdzie prowadzi spokojne życie skoncentrowane na pracy twórczej.

Twórczość

Katarzyna M. Rymarz tworzy w duchu poszanowania dla historii sztuki, z wyraźnym odniesieniem do malarstwa początku XX wieku. Jej głównym medium jest malarstwo olejne, choć sięga również po fotografię, a niekiedy eksploruje obszar obrazu-obiektu i form przestrzennych. W centrum jej zainteresowania znajduje się relacja jednostki ze światem i społeczeństwem, pytanie o sposób, w jaki postrzegamy otoczenie oraz o miejsce, jakie zajmujemy pomiędzy abstrakcją a konkretem. Jej malarstwo balansuje właśnie na tej granicy – pomiędzy figuracją a abstrakcją – otwierając przestrzeń do swobodnego kwestionowania utartych form widzenia i interpretacji rzeczywistości. Rymarz przygląda się światu z dystansem i refleksją – raz czułą, raz krytyczną. Jej obrazy są próbą uchwycenia złożoności świata, poszukiwaniem harmonii wśród dysonansów i napięć. W projektach realizowanych wspólnie z innymi artystami podejmuje temat języka sztuki i indywidualizmu twórcy.

Praktyki
ekologiczne

Minimum odpadu – wszystko się przydaje. Słoiki i puszki wykorzystuje wielokrotnie, rozpuszczalniki stosuje w minimalnych ilościach. Podobrazia częściowo wykonuje samodzielnie, używając wyłącznie lnu 100%, pozostałe kupuje, dbając o to, by ich skład był możliwie naturalny i ekologiczny. Prąd w pracowni pochodzi z paneli fotowoltaicznych, a ciepła woda – ze słońca. Warzywnik prowadzony jest bez oprysków i bez podlewania, zasilany naturalnym kompostem. Dookoła dzika łąka pełna owadów. Żeby dojść do pracowni – trzeba włożyć gumofilce.

Pracownia

Prace

Chcesz odwiedzić tę pracownię?

Skontaktuj się z artystą

Wyślij wiadomość